Import aut z Japonii

Znalezienie i zakupienie wymarzonego auta kojarzy się z wieloma godzinami spędzonymi w wirtualnym świecie, do tego dochodzą telefony i podróże w celu sprawdzenia stanu pojazdu.

Nie oszukujmy się, dla wielu jest to droga przez męki. Kasa w kieszeni się zgadza, a auta jak nie było, tak nie ma. Jak już znajdziemy samochód marzeń, to w naszej głowie pojawiają się sprzeczne myśli. Warto – nie warto?! Dobry wybór, czy to może kolejny ulep?! Każdy z nas choć raz się z tym zmierzył. Sami dokładnie wiemy, jak to wygląda od podszewki. Zdarzały się sytuacje, gdy kupione przez nas auto, po dłuższym czasie okazało się skarbonką bez dna, a nie świetną inwestycją, czy też (przynajmniej!) spełnieniem marzeń.

Na szczęście my ten moment etap już za sobą. Wiemy, jak i gdzie kupować, no i co zrobić żeby nie pojawiło się rozczarowanie. Co więcej, teraz pracujemy również dla innych osób, pomagając w wyborze samochodu na lata.

Od wielu lat zajmujemy się importem różnego rodzaju aut, z różnych części świata.

W tym dziale chciałbym przybliżyć temat importu aut z kraju kwitnącej wiśni – Japonii.

japann

Dlaczego akurat z tego rejonu?
Otóż z obserwacji i dogłębnych oględzin samochodów, które tam kupiliśmy czy też widzieliśmy, możemy śmiało stwierdzić, że auta z omawianej przez nas części świata są bardziej zadbane od naszych Europejskich.

Dla Japończyka sprawą honoru jest dokładne serwisowanie auta, nienaganny stan techniczny i uczciwa sprzedaż.
Wszystkie informacje na temat przeszłości samochodu (jego złej lub dobrej historii) są wyszczególnione w kartach sprzedażowych.

W Japonii posiadanie niemieckiego auta (np. Porsche, Mercedes, BMW) z kierownicą po lewej stronie jest domeną luksusu i wysokiego statusu społeczego.
Ponadto takich aut używa się głównie do weekendowych przejażdżek. Japończycy na codzień korzystają z metra, które jest NIECO bardziej rozwinięte od naszego warszawskiego.

Uwaga! Tu ciekawostka dla niewtajemniczonych:

W Tokio przejechanie metrem (!) z jednego końca miasta, na drugi zajmuje ponad 2 godziny.
W dodatku gęsta sieć kolorowych, przenikających się linii i punktów, w połączeniu z japońskimi opisami w postaci znaków Kanji może przyprawić o zawrót głowy.

Wracając do tematu poszukiwań upragnionego auta, poniżej podaliśmy kilka istotnych informacji, dotyczących zakupu samochodu za pośrednictwem aukcji internetowej na przykładzie BMW E31 850Ci:
DSC_0382 (Kopiowanie)
– Na portalu aukcyjnym zdjęcia nie są najlepszej jakości i nie jest ich zbyt dużo. Naszym największym przyjacielem jest “karta aukcyjna”.

850 karta
To w niej opisane są wszystkie wady, zalety, wymienione części, zastosowane akcesoria tuningowe.

W tym przypadku karta informuje nas o minusach takich jak:
– odprysku, nadłamaniu na przedniej dokładce zderzaka
– polakierowanych przednich lewych drzwiach w skutek rysy.
– delikatnych (mało widocznych) wgniotkach
– odstającym elemencie na przedniej masce
– pęknięcie lakieru na plastikowej nakładce progowej
– lekko opadającej podsufitce
(za co dostała ocenę wnętrza “C”)

Dużo więcej jest plusów tj dodatków:
– 18″ oryginalne alufelgi Alpina dedykowane do modelu E31
– Aftermarketowa dokładka przedniego zderzaka
– Lusterka oraz tylny zderzak z modelu CSI/Alpina
– Układ wydechowy
– Modernizowany komputer silnika

Kolejnym krokiem przed zakupem wymarzonego samochodu są osobiste oględziny w celu weryfikacji stanu wizualnego, technicznego oraz tego co było wyszczególnione w karcie.
W aukcji oraz oględzinach aut mogą uczestnicznyć jedynie zarejestrowani dealerzy, posiadający licencję Japońskiego Ministerstra Transportu.

I tutaj nasza firma odgrywa najważniejszą rolę – to my wysyłamy naszego człowieka, który uda się na miejsce, w celu sprawdzenia, czy auto które nas interesuje, faktycznie warte jest uwagi.
Pracująca dla nas osoba nie jest laikiem w temacie, dokładnie wie co powinna sprawdzić. Pod lupę idzie stan techniczny, podzespoły mechaniczne oraz silnik. Na koniec robi zdjęcie, które wysyłamy do klienta.
Jest ich zwykle 20-50 sztuk, zależy od tego co trzeba sfotografować.

Ponadto podczas inspekcji został sprawdzony stan oleju oraz innych płynów.
Odpalony silnik oraz sprawdzona skrzynia biegów.

Cała elektryka, której w E31 jest dość dużo oraz jej największy mankment – czyli często niesprawny szyberdach (koszt wymiany w używce razem z częściami to ponad 3tyś zł)
Tutaj nie było żadnego negatywnego zaskoczenia.

Później już nasza rola, nasza firma jako druga w Polsce posiada licencję Japońskiego Ministerstwa Transportu i może brać udział w licytacji ONLINE jak i osobiście z pełnymi prawami.

auction
W tym przypadku udało nam się wylicytować dany samochód mimo bardzo dużego zainteresowania.

Japoński system sprzedażowy jest bardzo restrykcyjny, co daje nam pewność, że zakupione auto usatysfakcjonuje nas.

DSC_0118

Jeśli jesteście ciekawi kolejnych niuansów związanych z kupnem auta w Japonii zapraszam do kolejnego artykułu, w którym opiszę: procedury eksportu, importu oraz sprawy celno-urzędowe, no i co najważniejsze – odbiór samochodu!

Kontakt